Ännu fångar han änglar

Det här är tillägnat en fin person som gjort fin musik som både jag och min kära mormor kan sjunga med till men som lämnade denna planet alldeles för tidigt och på fel grunder.
I Jonas Gardells bok "Ett ufo gör entré" skriver han följande.
- Ted Gärdestad sjunger att sol, vind och vatten är det bästa han vet.
Ännu är han inte plågad av demoner. Det är fortfarande nästan tjugo år tills tonårsidolen ska köra upp sin bil på järnvägsspåret, invänta pendeltåget och döden.
Ännu fångar han änglar.
1979 är man för eller emot.

Fina Ted.

Skriv en kommentar









Presentation

Hejsan, jag heter Sara och är sexton. Jag gillar att lyssna på musik som berör och får mig att drömma. Mina förkärlekar är Zooey Deschanel, vaniljhjärtan och Guns N roses. När jag lyssnar på dem känner jag mig som en rebel. Att resa jorden runt och köpa en enkel biljett till London är ett måste. Välkommen!

Tema gjort av Mimmi Thorneus